8 Şubat 2011 Salı

Yerfıstıklı Makaron

Blog açıp da makaron tarifi koymamak olur mu? Tabii ki olmaz :) Kendi denemem olan bu tarifi sizlere sunarken, yaptığım bütün yemekleri (dürüst olmak gerekirse %95'ini) büyük cesaretle tadan, keyifle mideye indiren ve beni hayatıma dair aldığım tüm kararlarda ve attığım her adımda yüreklendiren Gökhan Ezen'e teşekkür etmek istiyorum.

Ve işte yerfistıklı makaronlarım


Tarif için ilk işim ana malzeme olan yerfıstığı ununu elde etmek oldu. Yerfistığı badem veya fındığa oranla daha yağlı olduğu için tam un kıvamını elde edemiyorsunuz. Ana malzeme için önce taze yerfıstıklarını az bir miktar su ile ıslatıp fırına verdim ve iyice kuruyana kadar 200 derecede fırınladım. Bu işlem sırasında bir gözünüz fırında olmalı çünkü fıstıklar yandığı takdirde yanık fıstığın acılığı makaronlarınıza yansıyacaktır. Daha sonra fırınlanan fıstıkları soğutup kabuklarını ayıkladım ve blenderdan geçirdim. 

Ve yerfıstığı unumuz hazır


Makaronların pişmesi, kremanın hazır hale gelmesi, birleştirmesi derken makaron zaman alıyor. Bir de yemek için ertesi günü beklemek gerekiyor. Çünkü buzdolabında geçirdiği bir geceden sonra makaron arasındaki krema ile bütünleşmiş ve tam kıvamını almış oluyor. Fakat bugüne kadar denediğim tüm tariflerde gördüm ki gerçekten beklemeye de uğraşmaya da değer. Yerfıstılı makaronların tam tarifi aşağıda. Umarım beğenirsiniz. Afiyet olsun.

YERFISTIKLI MAKARON

Malzemeler

•    100 gr. pudra şekeri
•    150 gr. yerfıstığı unu
•    2 adet yumurtanın akı
•    65 gr. toz şeker
Çikolatalı Ganaj İçin:
  • 113 gr. bitter çikolata
  • 30 gr. tereyağı
  • ½ su bardağı krema
  • 65 gr. toz şeker

Yapılışı 
1.    Kremayı sos tenceresine alıp kaynama noktasına gelinceye kadar ısıtın.
2.    Çikolata parçalarını ve şekeri ilave edip eriyene kadar karıştırın ve soğumaya başladığı zaman tereyağını karıştırıp pürüzsüz bir hal alana kadar karıştırın.
3.    Çikolatayı tekrar soğumaya bırakıp, pudra şekeri ve yerfıstığı ununu bir kapta karıştırın
4.    Yumurta aklarını mikserin orta ayarında çırpıp, hızını arttırarak 5 yemek kaşığı toz şekeri azar azar ekleyin.
5.    Yoğun bir köpük hale gelinceye kadar çırpmaya devam edin ve fıstıklı karışımı da ekleyip spatula ile  havasını söndürmeden karıştırın.
6.    Hamuru sıkma torbasına alıp yağlı kağıt serili fırın tepsisine aralıklı olarak sıkın.
7.    Fırın tepsinizi tezgahınıza birkaç defa vurun.
8.    Daha önce 175 °C ayarlamış olduğunuz fırında 10 dk. pişirin.
9.  Pişen iki makaron arasına hazırladığınız çikolata ganajı sürerek birbirine yapıştırıp servis yapın.






2 yorum:

  1. Evet o gökhan bu gökhan :) Ben sana Teşekkür ediyorum...Başarılar

    YanıtlaSil
  2. makaron tutmasada lezzetinden kaybetmez. o nedenle pek severim..yerfıstıklı denemedim hiç ama eminim güzeldir.
    ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil