15 Şubat 2011 Salı

Peynirli ve Taze Kekikli Çörekler

Benim bu yaptığıma kelimenin tam anlamı ile pire için yorgan yakmak derler. Ama sonuç tahmin ettiğimden bile daha güzel oldu. Geçen akşam eniştem elinde dağdan kendi topladığı taze kekikle döndüğünden beri kekiğin keyfini çıkarabileceğim güzel bir tarif düşünüyordum. En sonunda kekikler 5 çayı için ikramlık çöreklere dönüştü ve babamın da onayından tam puan alarak geçti. Çörekler pişerken mutfağı saran muhteşem kekik kokusu da iştahımızı kabarttıkça kabarttı zaten.




Tarifin uygulanışı oldukça kolay. Ben peynir olarak gouda kullanmayı tercih ettim. Kaşar peynirini tostta bile zor yerim zaten. Fakat seviyorsanız kaşar da güzel bir alternatif olabilir diye düşünüyorum. Bütün malzemeleri karıştırıp yoğuruyorsunuz, sonra da istediğiniz şekli veriyorsunuz. Ben hamuru merdane ile yarım santim açıp şekilli kalıpla kesmeyi tercih ettim. Dalgınlık yapıp hem kek unu hem de kabartma tozu kullanınca daha da güzel bir süprizle karşılaştım. İnce kesilmiş çöreklerin fırında kabarmasını izlemek çok keyifliydi gerçekten. O yüzden tarifi de kek unu ile yazıyorum size. Afiyet olsun.



Peynirli ve Taze Kekikli Çörekler

Malzeme:
  • 250 gr kek unu
  • 40 gr tereyağı
  • 120 gr Gouda peyniri
  • 1 su bardağı süt
  • Taze kekik
  • Kabartma tozu
  • Tuz
  • Kırmızı pul biber

Tereyağını oda sıcaklığına getirin ve küçük küpler halinde kesin ve peyniri rendeleyin. Daha sonra tek yapmanız gereken tüm malzemeyi iyice yoğurmak ve yarım saat dinlendirmek. 

Dinlenen hamuru merdane ile açarak veya elinizde yuvarlayarak istediğiniz gibi şekillendirin. 

200 dereceye ısıttığınız fırında çöreklerin üstleri hafifçe kızarana kadar fırınlayın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder