7 Şubat 2011 Pazartesi

4 Malzeme 1 Ziyafet :)

Bugün buzdolabının önünde yarım saat düşündüm ne pişirsem diye. Her şeyden az az kalmış. 3 tane kabak, 2 tane havuç, 2-3 dal kereviz ve 1 su bardağı kadar da dondurulmuş bezelye.


Bu malzemeleri ancak güzel bir türlü paklardı ama ben markete gidip domates almaya üşenecek kadar tembel bir gün geçiriyorum. Bu durumda da 1 kaşık domates salçası kurtuluşum oldu.
Durum ortadaydı. Bu malzemelerle akşama güzel bir yemek çıkmak zorundaydı. Önce malzemeleri sıra ile 2 kaşık sıvı yağda hafifçe soldurdum ve yine 1 kaşık sıvı yağda çevirdiğim salçayı da ekleyip yemeği pişmeye hazır hale getirdim. Ama bu kez de tencereyi dolaptan indirmeye üşeniyordum. Hemen elimin altında duran yağlı fırın kağıdını kaptım ve malzemeleri porsiyonluk ayırıp kağıtlara sardım.

 

Muhteşem aromasına güvendiğim taze defne yaprağından da birer parça ekledim porsiyonlara. Zaten taşı taze baharatla harmanlayıp pişirsen yenmez mi???


Ve yemeğim fırına girmeye hazır. Fırında orta ateşte geçirdiği 45 dakikanın sonunda da ortaya muhteşem bir lezzet çıktı.


Sebzelerin kokusuyla birleşen defne aroması mutfağı sarmıştı ve ben hala tembel ama mutluydum. Artık bu yemeğin içine ne katmak veya hangi sebze ile pişirmek istersiniz sizin zevkinize kalmış. Enginar, mantar, patlıcan, mısır, aklınıza ne gelirse. Salça ve yağı çıkararak da ızgaranın yanına güzel ve hafif bir garnitür yapabilirsiniz. Afiyet olsun. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder