6 Şubat 2011 Pazar

Mercimek Çorbası

Oldum olası peynir ekmekli kahvaltıları sevmem. Aslında ben kahvaltı yapmayı pek sevmem. Ama sabah çorba dendi mi akan sular durur benim için. Hele de soğuk kış günlerine. Mercimek çorbası çorbaların şahıdır benim için. Farklı tariflerde yapılmış mercimek çorbaları da denedim ama bence bunların arasında en güzel olan Kuzey Kıbrıs usulü olandır.




Bu çorbanın özelliği kızarmış soğan, pirinç ve bol limon. Ben düdüklü tencerede pişirmeyi tercih ediyorum. Hızlı ve pratik. Kaynamaya başladıktan 3 dakika sonra çorbanız hazır oluyor. Fakat normal tencerede de pekala pişirilebilir.


Altın rengini alana kadar kızarmış soğanlar ve mutfağı kaplayan o muhteşem koku. Kardeşimin bu kokuya karşı küçüklüğünden beri zaafı var. Elinde bir parça ekmekle tencerenin dibinde bulunur hemen.


MERCİMEK ÇORBASI

Malzemeler:
  • 2 su bardağı kırmızı mercimek
  • 3/4 su bardağı pirinç
  • 1 orta boy soğan
  • 1 limonun suyu
  • 2 çorba kaşığı ayçiçek yağı
  • 1 adet tavuk bulyon veya 1 bardak tavuk suyu
  • 10 bardak su
  • Tuz
  1. Soğanı yemeklik doğrayıp tencereye alın ve altın rengini alana kadar kızartın. Soğanlar hazır olunca tencereye suyu ve bulyonu ekleyin. Eğer bulyon yerine tavuk suyu kullanmayı tercih ediyorsanız suyu 10 bardak suyu tavuk suyu ile tamamlayın.
  2. Ayıklayıp yıkadığınız mercimeği, pirinci, tuzu ve limon suyunu da ekledikten sonra çorbanızı pişmeye bırakabilirsiniz.
  3. Yukarıda da belirttiğim gibi düdüklü tencere kullanıyorsanız kaynadıktan 3 dakika sonra çorbanız hazır olacaktır. 
  4. Çorbanın diğer bir özelliği de kesinlikle süzgeç veya blenderdan geçirilmemesidir. Direk olarak servis yapabilirsiniz. Damak zevkinize göre de limon miktarını çoğaltabilir veya azaltabilirsiniz. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder